1/24/2009

كله تعريص تعريص .. مافيش صدق مرّة ..

حد يقول للناس دول إن مش كل حاجة تعريص و خلاص .. في حاجات التعريص ممكن يودي المعرص فيها ورا الشمس ..
يعني مثلاً ...
في المنصورة .. و قدام المبنى بتاع اسمه ايه ده " الحزب الوطني " .. شوية شكاير و اشوله مرصوصين فيهم سكر او دقيق .. مش عارف ..
المهم ان مكتوب عليهم كام طن تعريص م لاهالي غزة .. الكلام ده بقى له يومين .. علشان الناس كلها تتفرج و تعرف اننا بنعطف ع الفلسطينيين .. كل ده فوقه من كم يوم طبعاً ,.. شوية يفط وسخة متعلقة بتقول كلام اهبل عن ان القضية لن تموت وان فلسطين جزء لا يتجزأ من مش عارف مين ... وطبعا ًً.. أهم حاجة ... اشادة بحكمة الرئيس الزعيم الملهم مبارك ...
المرة دي بصراحة الراجل حكيم .. يعني على رأي واحد صاحبنا " غزة راح فيها المرة دي ألف واحد في تلات اسابيع .. العبارة راح فيها الف مصري في يوم .. " و الراجل طلع براءة .. يعني حكمة الرئيس لو ماكانتش راحت فلسطين كان زمان في 23ألف شهيد فلسطيني ..
الله يلعنكم يا اخي .. هو فيه كده ؟؟


1/23/2009

خنقه...


و كعادتي الجميلة فقد انبسطت من هذا الشلّوط الذي رزعني في أم رأسي ... آآآخخخخ فعلاً ... لكنني بالفعل أيضاً تأقلمت تماماً مع كل الهزائم .. لقد أصبحت و البلادة صنوان .. فعلاً صنوان .. يعني صنو و صنو .. أصحاب .. " كل قلم و أخوه ؛ و برضه ما بتعلمش " .. ما الذي يجب عليّ فعله لأخفف من قسوة الضربات الهابطة فوق رأسي ؟ مخنوق .